Söderberg & Partners förvärvar del i Linné Kapitalförvaltning

7 feb. 2020
Tar en minoritetspost och förstärker bolaget med tre nya förvaltare

Söderberg & Partners har förvärvat en andel på strax under 10 procent i Linné Kapitalförvaltning, som erbjuder kapitalförvaltning och pensionsrådgivning till privatpersoner och entreprenörer.

- Vi har följt Linné Kapitalförvaltnings utveckling under en längre tid och imponerats av deras förmåga att bygga en framgångsrik verksamhet som präglas av transparent och kundanpassad rådgivning med stor personlig omtanke. Söderberg & Partners delar verkligen denna värdegrund och vi ser fram emot att få vara med och bidra till Linné Kapitalförvaltnings fortsatta utveckling, säger Gustaf Rentzhog, vd Söderberg & Partners.

Daniel Eriksson, vd för Linné Kapitalförvaltning, är också väldigt positiv till det nya samarbetet:

- Vi har alltid sett Söderberg & Partners som en stark och spännande kraft inom branschen med mycket driv och framåtanda, det är därför oerhört glädjande och värdefullt att få in deras kompetens och kunnande till oss. Genom vårt samarbete kommer vi att få resurser och hjälp att utveckla Linné Kapitalförvaltning samtidigt som vi kan behålla vår autonomi och vårt oberoende som bolag, säger Daniel Eriksson.

I samband med förvärvet ansluter förvaltarna Magnus Eidvall, Jonas Irnell och Erik Hermansson från Söderberg & Partners Wealth Management till Linné Kapitalförvaltning, där de kommer att förstärka bolagets befintliga förvaltarteam.

- Genom Magnus, Jonas och Erik får vi tre väldigt kompetenta och skickliga förvaltare med starka track records och lång erfarenhet av att arbeta inom boutique-verksamheter. Vi är övertygade om att våra kunder kommer att uppskatta det värde som dessa tillskott tillför, säger Daniel Eriksson.

Magnus Eidvall, Jonas Irnell och Erik Hermansson tillträder sina nya tjänster på Linné Kapitalförvaltning i slutet av Q1 2020. Linné Kapitalförvaltning kommer att fortsätta vara oberoende och bedriva sin verksamhet under sitt befintliga varumärke och tillstånd.

För mer information, kontakta:

Rasmus Löwenmo Buckhöj, Informationschef, Söderberg & Partners
Maila Rasmus