Söderberg & Partners belyser värdet av finansiell rådgivning i Almedalen

28 juni 2016
Årets största mötesforum, Almedalsveckan,  närmar sig.  Även i år är  Söderberg & Partners på plats med många aktiviteter. I Söderberg & Partners-huset  belyser och debatterar vi bland annat värdet av rådgivning och hållbarhet med sparmarknadens största aktörer.

Värdet av finansiell rådgivning förändras. Tidigare handlade det ensidigt om att slå marknadsavkastningen, nu handlar det även om finansiell planering, disciplin och vägledning. En av de största indexförvaltarna, Vanguard,  har utvärderat värdet av rådgivning, vilket mynnat ut i en rapport. Resultatet kommer att diskuteras av representanter från Sveriges aktörer på sparmarknaden: AMF, Collectum, PTK, Avanza och Söderberg & Partners. Seminariet hålls i Söderberg & Partners-huset, vid Wisby Strand, 14.00-15.00 tisdagen 5 juli.

Trenden med hållbarhet i olika finansiella produkter fortsätter och Söderberg & Partners kommer likt förra året hålla ett seminarie i ämnet. Gröna obligationer, mikrolån och fossilfria fonder är några exempel på hållbarhet på sparmarknaden. Men hur vet vi att de resurser som läggs ner på dessa produkter faktiskt gör skillnad i praktiken? Representanter från Skandia, SEB, Folksam, Nordic Capital och Söderberg & Partners kommer under måndagen 4 juli 13.00-14.00 diskutera förevarande frågor.

Nytt för i år är samarbetet mellan Söderberg & Partners och Rädda Barnen. Rädda Barnen kommer att hålla hela sex stycken seminarier i Söderberg & Partners hus. Utöver detta ger Söderberg & Partners likt förra året möjlighet att under hela veckan prova på framtidens finansiella rådgivning iRåd.

Varmt välkommen till  vårt hus i Almedalen för att lyssna och delta i debatterna och testa framtidens finansiella rådgivning.

Adress: Strandvägen, H539 (i närheten av Visby strand).

För mer information:
Nathalie Håkansson, Projektledare,  Söderberg & Partners
Nathalie.hakansson@soderbergpartners.se

Lisa Johansson, Projektledare, Söderberg & Partners
Lisa.johansson@soderbergpartners.se

Snabba fakta om Söderberg & Partners

Söderberg & Partners grundades 2004 och är en av Sveriges ledande fristående rådgivare och förmedlare av försäkringar och finansiella produkter med Nordens största fristående analysavdelning. Företaget har en mängd olika verksamheter inom fyra affärsområden:

Insurance Consulting
Securities & Asset Management
Financial Technology
Payroll & Benefits

Kundlöfte och värderingar

Söderberg & Partners målsättning är att leverera de bästa lösningarna och de mest kompetenta råden genom att ständigt förnya och utveckla det traditionella arbetssättet i branschen. Vår företagsfilosofi bygger på tre viktiga hörnstenar: Öppenhet, Analys och Personlig rådgivning. Vi hittar det bästa på marknaden, anpassar valen åt varje kund och levererar lösningen till en för kunden minimal arbetsinsats. Vi vet att underbyggda råd gör skillnad.

Förutom en tydlig strategi och mål, är det entreprenöriella drivet i bolaget en viktig faktor. Det är vår orädda inställning och ansvaret mot kunden som skapat den kultur vi har idag. På Söderberg & Partners är vi Modiga, Ansvarsfulla, Hjälpsamma och Drivna.