Söderberg & Partners Wealth Management fortsätter växa

5 juli 2023
Rekryterar sju stycken rådgivare från Handelsbanken Private Banking

Söderberg & Partners Wealth Management växer kraftigt och blev 2022 utnämnt till Sveriges främsta Private Banking-aktör i Kantar Sifo Prosperas årliga undersökning. Nu rekryteras sju stycken nya rådgivare från Handelsbanken Private Banking.

- Söderberg & Partners är i ett expansivt skede genom både uppköp och organisk tillväxt. Vi märker en stor efterfrågan av våra tjänster och upplever även en stark attraktionskraft som arbetsgivare vilket är mycket glädjande, säger Gustaf Rentzhog, vd och medgrundare till Söderberg & Partners och styrelseledamot i Söderberg & Partners Wealth Management.

Medarbetarna som rekryteras har lång erfarenhet av kapitalförvaltning och relationsbyggande med kunder inom Private Banking-segmentet.

- Det är ett ordentligt styrketecken för Söderberg & Partners Wealth Management att ett team av så erfarna rådgivare och portföljförvaltare väljer att komma till oss och jag ser mycket fram emot när de är på plats. Med hjälp av deras bakgrund och kompetens skapar vi goda förutsättningar att stärka vårt erbjudande än mer, säger Louise Beigler, ansvarig för förmögenhetsrådgivning och vice vd på Söderberg & Partners Wealth Management.

De som ansluter till Söderberg & Partners Wealth Management är Donny Långström, Fredrik Marell, Patrik Eklund, Magnus Möller, Henrik Böhlmark, Cecilia Tydén Nordell och Marcus Åkerman.

Rådgivarna kommer att ansluta till Söderberg & Partners Wealth Managements huvudkontor i Stockholm och börjar sin anställning i oktober månad efter sedvanlig uppsägningstid.

Vid frågor, kontakta:

Rasmus Löwenmo Buckhöj