Support inom företagsförsäkring
Har du frågor eller funderingar kring försäkring av företag? Nedan hittar du svar på de vanligaste frågorna inom försäkringsområdet. Om du inte hittar ditt svar där, eller vill prata med oss så är du varmt välkommen att kontakta oss på det sätt som passar dig bäst.
Kontakta oss
Ring eller chatta med oss
Kundsupporten finns tillgänglig för dig alla vardagar mellan kl. 08.00 – 17.00.
Efter kl. 17.00 når du vår växel på samma telefonnummer fram till kl. 20.00. Till växeln kan du ringa för att bli kopplad till någon av alla medarbetare i organisationen.
Telefon: 08-451 50 00
Vanliga frågor
Ni kan få tillgång till ert försäkringsbrev på olika sätt. Om ni är anslutna till Optimum Online kan ni enkelt hitta ert försäkringsbrev där. Om ni inte är anslutna till Optimum Online behöver ni kontakta er rådgivare för att få försäkringsbrevet skickat till er. Om ni inte har tillgång till er rådgivares kontaktuppgifter är ni välkomna att kontakta vår kundsupport antingen via telefon eller mail så hjälper vi er vidare. Kundsupporten kontaktar du på 08-451 50 00.
En skadeanmälan sker på olika sätt beroende på vilken typ av försäkring ni har samt vilken typ av skada ni vill anmäla. Av denna anledning behöver ni prata med er rådgivare för vidare instruktioner. Om ni saknar kontaktuppgifter till er rådgivare går det utmärkt att höra av er till vår kundsupport för vidare hjälp. Kontakta oss på 08-451 50 00 så hjälper vi dig vidare!
För att ta reda på vilka försäkringar ni har hos Söderberg & Partners kan ni göra på följande vis. Om ni är anslutna till Optimum Online kan ni i inloggat läge se alla era försäkringar samt premier och annan information. Om ni inte är anslutna till Optimum Online är ni välkomna att kontakta er rådgivare för vidare hjälp.
Försäkringsvillkoren går att hitta i inloggat läge i Optimum Online. Är ni inte anslutna till Optimum Online? Kontakta er rådgivare så hjälper hen er att ta fram försäkringsvillkoren till er. Saknar ni er rådgivarens kontaktuppgifter? Kontakta kundsupporten på 08-451 50 00.
Fakturor hittar ni enklast genom att logga in i Optimum Online. Där kan ni till exempel hitta fakturaspecifikationer samt underlag för vad fakturan avser. Om ni inte är anslutna till Optimum Online behöver ni kontakta er rådgivare för vidare hjälp.
För att ändra era kontaktuppgifter hos oss, tex fakturaadress eller telefonnummer behöver ni kontakta er rådgivare. Om ni saknar rådgivarens kontaktuppgifter är ni välkomna att kontakta vår kundsupport på 08-451 50 00 så hjälper vi dig vidare!
För att få ert brandbevis utfärdat behöver ni kontakta er rådgivare. Om ni saknar er rådgivares kontaktuppgifter hittar ni dessa i Optimum Online. Om ni saknar anslutning till Optimum Online kan ni kontakta vår kundsupport för vidare vägledning. Kundsupporten kontaktar du på 08-451 50 00.
Kontakta oss här