Vi vill ge våra kunder en ”grön garanti”

9 feb. 2015
Walter Nuñez
Produktutvecklingschef

Vi går i bräschen och försöker skapa något helt unikt. För första gången kan vi säga att vår analys är mer än en bedömning av framtiden.

Söderberg & Partners har sedan länge utvärderat Sveriges fondförsäkringsbolag utifrån många olika perspektiv med målet att våra kunder ska hitta det bolag som passar de allra bäst, och hitta det bolag som levererar mest mervärde. Nu tar vi nästa steg och vill skapa en ”Grön garanti” som gör att våra kunder med ännu större säkerhet kommer att få en avkastning som är bland de bästa i klassen.

Det vi gör är att vi ger försäkringsbolagen möjlighet att på förväg garantera för våra kunder att de kommer att prestera i topp. Om de istället misslyckas med detta så lovar de att kunden får en avgiftssänkning . Det betyder att hur det än går så får kunden antingen en bra avkastning, eller en ersättning genom en avgiftssänkning. Det här kallar vi för riktigt kundnytta!

Vi på Söderberg & Partners är stolta över vår analys och att vi år efter år fortsätter att leverera mervärde till alla våra kunder. Det är tack vare vårt ihärdiga arbete med analysen som gör att den fungerar, och det är tack vare att den fungerar som vi nu har möjligheten ta det till nästa nivå och försöka erbjuda våra kunder denna garanti. Vår vision och vårt mål är att vi ska ha de absolut nöjdaste kunderna, och nöjdast kunder får vi genom att leverera marknadens bästa produkter och tjänster.

Jag är stolt att presentera det jag tror kan bli en stor konsumentreform där det blir allt tydligare att pensionsbolagen måste visa att de presterar för att få finnas kvar. Det ska bli roligt att dra igång detta och ge våra kunder mer!