Capitalis ansluter till Söderberg & Partners

25 aug. 2015
Söderberg & Partners är ett av Sveriges snabbast växande bolag inom finanssektorn. Nu ansluter sig Capitalis Försäkringsmäklare AB till Söderberg & Partners.

Capitalis Försäkringsmäklare AB består av elva medarbetare med lång och gedigen erfarenhet av tjänstepensionslösningar för stora företag. Bolaget har varit en av pionjärerna på den svenska marknaden när det gäller att erbjuda kunderna upphandlade provisionsfria pensionsplaner. Söderberg & Partners har sedan 2011 varit drivande i att ersätta provisioner med arvoden inom Private Banking området.

– Vi är glada över att Capitalis väljer att komma till oss på Söderberg & Partners. Deras kunnande kring arvodesbaserad rådgivning ligger i linje med vår strategi att bygga ut vårt koncept på tjänstepensionssidan. Capitalis kommer att ha en aktiv roll inom Söderberg & Partners och dess fortsatta omställning inom tjänstepensionsområdet. Vi hälsar medarbetarna med deras kunder varmt välkomna till oss, säger Gustaf Rentzhog, koncernchef Söderberg & Partners.

– Det är ett stort steg och ett noga genomtänkt sådant, att för oss på Capitalis gå till Söderberg & Partners. Det är ett starkt varumärke som utmärker sig i sitt driv att utveckla branschen.  Det känns spännande att få utveckla vår verksamhet och det arvodesbaserade konceptet inom tjänstepensioner tillsammans. Vår värdegrund har alltid varit analys, entreprenörskap och att utveckla nya tjänster till våra kunder. Där har vi samma syn som Söderberg & Partners, säger Thomas Gyllenmo, partner  på Capitalis Försäkringsmäklare AB.

För mer information, kontakta:
Louise Hagsten, marknadschef, Söderberg & Partners
Louise.Hagsten@soderbergpartners.se