De är finansbranschens bästa aktörer

5 mars 2015
På Söderberg & Partners årliga Trafikljusrapportevent utsågs följande aktörer som vinnare; Skandia Liv till årets livbolag, SPP till årets fondförsäkringsbolag, Vontobel Asset Management till årets fondbolag och Garantum Fondkommission till årets arrangör av strukturerade produkter. Europa utsågs till 2015 års mest intressanta aktiemarknad.

Söderberg & Partners Trafikljusrapport är en sammanfattning av 2014 års analyser och är skapad för att erbjuda sparare en unik överblick av den svenska sparmarknaden med utförlig information om marknadstrender och utbud. Rapporten lyfter fram de bästa aktörerna inom respektive kategori på marknaden och utmanar aktörerna att utveckla bättre produkter med lägre avgifter. En nyhet för året är att istället för att släppa en tryckt rapport så publicerar Söderberg & Partners Trafikljusrapporten på nätet. Ta del av betyg, track record och analyser på www.trafikljusrapport.se

–    Att bli utsedd till årets aktör av Söderberg & Partners har blivit något att sträva efter och det gläder oss att intresset för rapporten fortsätter att öka. Genom vår tregradiga betygsskala har vi nu i över 10 år gjort det enklare att sålla agnarna från vetet och vårt historiska track record visar att de aktörer och produkter vi rekommenderat också varit de bästa valen över tiden. Jag ser fram emot de nästkommande 10 åren och vår fortsatta strävan att utveckla och förnya sparmarknaden, säger Gustaf Rentzhog, koncernchef för Söderberg & Partners.

I år lanserar vi Trafikljusrapport 2015 i sin helhet på www.trafikljusrapport.se För mer information om utnämningarna av årets aktörer, vänligen kontakta:

Louise Hagsten, marknadschef Söderberg & Partners, Tel: 08-451 50 17, E-post: louise.hagsten@soderbergpartners.se

Snabba fakta om Söderberg & Partners

Söderberg & Partners grundades 2004 och är en av Sveriges ledande förmedlare av liv- och pensionsförsäkringar med Nordens största fristående analysavdelning inom försäkringar.

Vision och ledord

Söderberg & Partners vision är att vara den ledande förmedlaren av försäkringar och finansiella produkter i Sverige, genom att ständigt förnya och utveckla det traditionella arbetssättet i branschen. Målsättningen är att bidra med råd och produkter som hela tiden gör att våra kunder ligger steget före, har kostnadseffektiva lösningar och kontroll på sina risker.

Vår företagsfilosofi bygger på tre viktiga hörnstenar: öppenhet, analys och personlig rådgivning. Vi hittar det bästa på marknaden, anpassar valen åt varje kund och levererar lösningen till en för kunden minimal arbetsinsats.