Ny mätning: Söderberg & Partners förstärker sin position som en av Sveriges främsta private banking-aktörer

15 okt. 2019
Försvarar och förstärker andraplatsen på den prestigefyllda listan över Sveriges nöjdaste kunder inom private banking.

Kantar Sifo Prospera presenterade i veckan resultatet av sin årliga kundundersökning där de mäter kundnöjdhet hos svenska private banking-kunder. För andra året i rad placerar sig Söderberg & Partners på andra plats och förstärker därmed positionen som en av Sveriges främsta private banking-aktörer.

- Vi är väldigt glada och stolta över att ännu en gång få bekräftelse på att våra kunder verkligen uppskattar och värdesätter den hjälp och det stöd vi ger dem. Vi är dock inte nöjda förrän våra kunder är de mest nöjda i hela Sverige, säger Joel Grönberg, vd för Söderberg & Partners Securities AB

Kantar Sifo Prosperas kundundersökning för private banking baseras på över 600 intervjuer till förmögna privatpersoner med finansiella tillgångar på över 5 miljoner kronor och företagare, som är både ägare och vd, med finansiella tillgångar överstigande 5 miljoner kronor