Ny SKI-mätning: Kunder mest nöjda hos Söderberg & Partners

14 nov. 2016
I dag publicerades en undersökning från Svenskt Kvalitetsindex (SKI) som visar att Söderberg & Partners är den aktör som har mest nöjda kunder inom förmedlarbranschen. Det är femte året i rad som Söderberg & Partners vinner utmärkelsen. Samtidigt har branschen en utmaning med att öka kundnöjdheten framför sig.

–    Det går att utläsa tre viktiga saker från mätningen. Att vi fortsätter göra ett riktigt bra jobb åt kunderna, att trenden med företagskunder som använder förmedlare är mer nöjda än kunder som har direktkontakt med försäkringsbolag och att alla i branschen har en hemläxa att göra med öka kundnöjdheten, säger Gustaf Rentzhog, koncernchef Söderberg och Partners.

Enligt undersökningen skapar försäkringsförmedlare ett mervärde. Företagskunder som använder en försäkringsförmedlare är mer nöjda jämfört med de kunder som har direktkontakt med ett försäkringsbolag och den trenden har varit konstant under flera år. Branschen tappar i snitt 4 procentenheter i kundnöjdhet men också Söderberg & Partners backar, om än med 2,4 procentenheter.

–    Det är fantastiskt roligt att se att vi har de nöjdaste kunderna vilket också är ett övergripande mål för företaget. Utmaningen framåt är att fortsätta att utvecklas och fortsätta växa och det är också särskilt glädjande att arbetet med nöjda kunder ger resultat också med hög tillväxt,  avslutar Gustaf Rentzhog, koncernchef Söderberg och Partners.

Läs mer om SKI och undersökningen här

För mer information, kontakta:

Gustaf Rentzhog, Koncernchef, Söderberg & Partners
Gustaf.Rentzhog@soderbergpartners.se

Rasmus Löwenmo Buckhöj, informationschef, Söderberg & Partners
Rasmus.LowenmoBuckhoj@soderbergpartners.se

Snabba fakta om Söderberg & Partners

Söderberg & Partners grundades 2004 och är en av Sveriges ledande fristående rådgivare och förmedlare av försäkringar och finansiella produkter med Nordens största fristående analysavdelning. Företaget har en mängd olika verksamheter inom fyra affärsområden:

Insurance Consulting
Securities & Asset Management
Financial Technology
Payroll & Benefits

Kundlöfte och värderingar

Söderberg & Partners målsättning är att leverera de bästa lösningarna och de mest kompetenta råden genom att ständigt förnya och utveckla det traditionella arbetssättet i branschen. Vår företagsfilosofi bygger på tre viktiga hörnstenar: Öppenhet, Analys och Personlig rådgivning. Vi hittar det bästa på marknaden, anpassar valen åt varje kund och levererar lösningen till en för kunden minimal arbetsinsats. Vi vet att underbyggda råd gör skillnad.

Förutom en tydlig strategi och mål, är det entreprenöriella drivet i bolaget en viktig faktor. Det är vår orädda inställning och ansvaret mot kunden som skapat den kultur vi har idag. På Söderberg & Partners är vi Modiga, Ansvarsfulla, Hjälpsamma och Drivna.