Söderberg & Partners blir exklusiv partner till ICA Banken

3 sep. 2019
- Ska hantera rådgivning för alla företagskunder som är anslutna till ICA Banken. I samband med detta rekryteras ICA Bankens tidigare nyckelteam från Quesada till Söderberg & Partners för att stärka upp bemanningen av uppdraget.

Söderberg & Partners har utsetts till exklusiv samarbetspartner till ICA Banken avseende rådgivning för alla företagskunder som är anslutna till banken. En av de främsta uppgifterna i detta uppdrag är att erbjuda Söderberg & Partners ledande analyser och Family Office-tjänster genom personlig och lokal rådgivning till kunderna där de bor och verkar.

I samband med att uppdraget för ICA Banken inleds har Söderberg & Partners rekryterat ett nyckelteam rådgivare från Quesada Kapitalförvaltning – ICA Bankens tidigare rådgivningspartner.

- Vi är mycket stolta över att ICA Banken valt oss som exklusiv partner och ser detta som ett tydligt bevis på att vi är på rätt väg avseende personlig, lokal rådgivning underbyggd av gedigen analys, säger Gustaf Rentzhog, vd och koncernchef, Söderberg & Partners.

Från Quesada Kapitalförvaltning ansluter sig Mikael Hallsén, Kristian Hahne, Anders Jansson och Viktor Sandström till Söderberg & Partners.

- Det är oerhört glädjande och värdefullt för Söderberg & Partners att kunna förstärka vår organisation med denna grupp väldigt kunniga, skickliga och erfarna rådgivare, säger Magnus Wikner ansvarig chef för Söderberg & Partners Special Clients.