Söderberg & Partners expanderar i Skövde och Karlstad

28 maj 2018
Förstärker erbjudandet inom kapitalrådgivning med fem nya rådgivare

Söderberg & Partners har rekryterat fem nya rådgivare till kontoren i Skövde och Karlstad. Samtliga fem rådgivare kommer närmast från Swedbanks Private banking-verksamhet.

- Vi är väldigt glada och nöjda över dessa rekryteringar! Det är fem personer som alla har lång och god erfarenhet av att hantera det förtroende som är avgörande för vår kapitalrådgivningsverksamhet och som våra långsiktiga relationer med våra kunder bygger på, säger Magnus Wikner, affärsområdesansvarig för Special Clients på Söderberg & Partners.

- Deras lokala kännedom och förståelse och geografiska närhet till kunderna gör att vi stärker vårt erbjudande avsevärt i dessa regioner i och med dessa rekryteringar, fortsätter Magnus Wikner.

Alla fem rådgivare kommer att arbeta inom Söderberg & Partners Special Clients, som är en del av det övergripande affärsområdet Securities och erbjuder oberoende kapitalrådgivning för privatpersoner, företag och stiftelser med större förmögenheter och komplexa ekonomiska behov.

Samtliga fem rådgivare tillträder sina nya tjänster på Söderberg & Partners den 1 september 2018.

För mer information, kontakta Rasmus Löwenmo Buckhöj, Informationschef.

Maila Rasmus, Mobil: 076- 149 50 05