Söderberg & Partners expanderar

22 juli 2015
Söderberg & Partners är ett av Sveriges snabbast växande bolag inom finanssektorn. Expansionen fortsätter och Söderberg & Partners förvärvar nu verksamheten i Quality Broker Sverige AB som går in i Söderberg & Partners

Quality Broker Sverige AB består av fem medarbetare med lång erfarenhet inom finans- och försäkringsbranschen. Företaget erbjuder rådgivning både inom pension- och sakförsäkringar. I och med förvärvet utökar Söderberg & Partners verksamheten både i Stockholm och i Västerås.

– Vi är glada över förvärvet, vi kommer att kombinera erfarenheten hos fd Quality Brokers medarbetare med Söderberg & Partners gedigna analys för att kunna erbjuda kunderna ännu bättre rådgivning. Vi hälsar såklart medarbetarna med deras kunder varmt välkomna till oss, säger Gustaf Rentzhog, koncernchef Söderberg & Partners.

– Genom samarbetet med Söderberg & Partners kan vi fortsätta utveckla rådgivningen till befintliga kunder, vi stärker även vår distributionskraft för att nå ut till fler potentiella kunder. Det känns spännande och är ett naturligt steg i vår resa att utveckla företaget och våra tjänster, säger Per Gustafsson, senior liv- och pensionsrådgivare på fd Quality Broker Sverige AB.

För mer information, kontakta:
Louise Hagsten, marknadschef, Söderberg & Partners
Louise.Hagsten@soderbergpartners.se