Söderberg & Partners expanderar

7 juli 2017
Öppnar kontor i Lund och växer i Stockholm och Göteborg

Söderberg & Partners har under våren utökat verksamheten i Sverige. Expansionen består dels i att två nya partnerbolag anslutit sig till organisationen, och dels i öppnandet av ett första kontor i Lund. Det nya kontoret i Lund öppnade under sena våren och fokuserar på finansiell rådgivning.

- Vi är otroligt stolta och glada över att nu kunna erbjuda finansiell rådgivning i Lund. Vi vet att många lundabor har hjälp av Söderberg & Partners via sina arbetsgivare och det är glädjande att vi nu även kan fördjupa dessa kundrelationer samt bredda vårt kunderbjudande genom lokal förankring, säger Olof Lindqvist, chef för Private Clients på Söderberg & Partners.

Under våren har även Gothia Försäkringsplanering i Göteborg och Capital Försäkringsmäkleri Liv & Finans i Stockholm anslutit sig till Söderberg & Partners.

Gothia Försäkringsplanering har lång och gedigen erfarenhet inom både sak-, och livförsäkring och börjar agera under Söderberg & Partners varumärke under sommaren. Capital Försäkringsmäkleri Liv & Finans bidrar med värdefulla erfarenheter inom tjänstepension och investeringsrådgivning och kommer att ansluta sig till  Söderberg & Partners varumärke under hösten och flytta in på Söderberg & Partners kontor på Linnégatan 76 i Stockholm.

- Jag är mycket glad att dessa rutinerade förmedlare ansluter till Söderberg & Partners. Med gemensamma krafter kommer vi kunna förädla och utveckla deras nuvarande affär, säger Johan Zethraeus, Growth Manager på Söderberg & Partners.

- Vi ser verkligen fram emot att bli en del av Söderberg & Partners. Genom att få tillgång till marknadens starkaste utbud av produkter och tjänster kommer vi kunna ta hand om våra kunders behov och utmaningar ännu bättre och skapa större mervärden, säger Magnus Roden på Capital Försäkringsmäkleri Liv & Finans.

För mer information, kontakta:
Rasmus Löwenmo Buckhöj, Informationschef, Söderberg & Partners
Rasmus.LowenmoBuckhoj@soderbergpartners.se
Mobil: 076- 149 50 05

Snabba fakta om Söderberg & Partners
Söderberg & Partners grundades 2004 och är en av Sveriges ledande fristående rådgivare och förmedlare av försäkringar och finansiella produkter med en av Nordens största fristående analysavdelningar. Företaget har en mängd olika verksamheter inom fyra affärsområden:

Insurance Consulting
Securities & Asset Management
Financial Technology
Payroll & Benefits

Kundlöfte och värderingar
Söderberg & Partners målsättning är att leverera de bästa lösningarna och de mest kompetenta råden genom att ständigt förnya och utveckla det traditionella arbetssättet i branschen. Vår företagsfilosofi bygger på tre viktiga hörnstenar: Öppenhet, Analys och Personlig rådgivning. Vi hittar det bästa på marknaden, anpassar valen åt varje kund och levererar lösningen till en för kunden minimal arbetsinsats. Vi vet att underbyggda råd gör skillnad.

Förutom en tydlig strategi och mål, är det entreprenöriella drivet i bolaget en viktig faktor. Det är vår orädda inställning och ansvaret mot kunden som skapat den kultur vi har idag. På Söderberg & Partners är vi Modiga, Ansvarsfulla, Hjälpsamma och Drivna.