Söderberg & Partners fortsätter att växa inom Private Banking segmentet

19 dec. 2018
Söderberg & Partners fortsätter att växa i snabb takt. Nu går Consortum Kapitalförvaltning ABs verksamhet in i Söderberg & Partners Securities AB

Consortum Kapitalförvaltning har 19 anställda med kontor i Stockholm och Borås. Företaget har 3,5 miljarder kronor under förvaltning och en omsättning om 45,2 miljoner kronor (2017).

- För att utveckla kunderbjudandet ytterligare har vi valt att ansluta till Söderberg & Partners Securities. Valet av partner var enkelt, deras raka och transparenta upplägg gör att kundernas framgång står i fokus. Det går helt i linje med vårsyn på hur denna typ av verksamhet ska bedrivas. Tillsammans med mina medarbetare ser jag fram emot att bidra till fortsatt tillväxt för Söderberg & Partners och att bli delaktig i att skapa branschens främsta aktör inom Private Banking, säger Consortums grundare och vd Patrik Inge.

Det händer en hel del inom Söderberg & Partners Securities. Under hösten har flertalet förvärv och samarbeten tillkännagivits.

- Det är en spännande resa vi gör mot ett ännu mer konkurrenskraftigt Söderberg & Partners. Jag ser fram emot att välkomna nya medarbetare som vill bli en del av våraredan fantastiska team – de blir ett starkt och välkommet tillskott i den expansion som pågår. Patrik Inge kommer att ha en ledande roll i att utveckla och stärka förmögenhetsförvaltningen på Söderberg & Partners. Den senaste tidens förvärv hjälper oss onekligen att nå målet om att bli den största och mest attraktiva aktören på flera av våra områden, säger Gustaf Rentzhog, vd och koncernchef på Söderberg & Partners.

För mer information, kontakta:
Charlotte Näsström Morén, tf informationschef på Söderberg & Partners
T