Söderberg & Partners investerar i Linder & Partners

17 apr. 2020
- Förvärvar en minoritetsandel i pensionsrådgivningsbolaget

Söderberg & Partners investerar i pensionsrådgivningsbolaget Linder & Partners och förvärvar en minoritetsandel. Ägarmajoriteten i Linder & Partners förblir dock hos bolagets grundare och medarbetare, och Linder & Partners kommer att fortsätta bedriva verksamheten under sitt eget varumärke och fortsätta att utveckla sitt individuella erbjudande.

- Linder & Partners är ett mycket kvalitativt och välskött bolag med en stark position på den svenska pensionsrådgivningsmarknaden. Vi är alltid på jakt efter bra och framgångsrika företag att investera i, och Linder & Partners kompletterar och breddar vår övriga bolagsportfölj mycket väl, säger Gustaf Rentzhog, vd Söderberg & Partners.

Linder & Partners kommer delvis att utnyttja investeringen till mer resurser för att växla upp digitaliseringen av verksamheten och utveckla nya produkter och verktyg.

- Vi är väldigt glada att få in en så pass erfaren investerare som Söderberg & Partners i vårt bolag med stor kunskap och erfarenhet inom pensionsområdet och som förstår vår affärsmodell och erbjudande, säger Magnus Linder, vd Linder & Partners,

- De har en lång historia av att backa framgångsrika företag med starka affärsmodeller – även om de delvis konkurrerar om samma kunder i vissa segment. Genom denna affär kan vi fortsätta utveckla vår verksamhet i den riktning vi själva väljer, men med en stabil investerare i ryggen, fortsätter Magnus Linder.

För mer information, kontakta:

Rasmus Löwenmo Buckhöj, Informationschef, Söderberg & Partners

Maila Rasmus