Söderberg & Partners juridikavdelning tar plats på internationell prestigelista

Söderberg & Partners juridikavdelning tar plats på internationell prestigelista

27 september · 2019

Varje år rankas världens ledande in-house juridikavdelningar på den tongivande listan The Legal 500’s GC Powerlist. När årets upplaga av den svenska listan presenterades stod det klart att Söderberg & Partners juridikavdelning tagit plats på listan.

- Det här är en oerhört glädjande utmärkelse som bekräftar att vi har väldigt duktiga medarbetare på vår juridikavdelning. Det är såklart väldigt roligt för oss att få en plats på listan, men det kan förhoppningsvis också glädja alla våra kunder att veta att den juridiska hanteringen av alla våra samarbeten och kundrelationer sköts av en internationellt erkänd juridikavdelning, säger Julia Melbi, Chefsjurist på Söderberg & Partners.

Syftet med The Legal 500’s GC Powerlist är att uppmärksamma och synliggöra det viktiga arbete som görs av in-house juridikavdelningar. De juridikavdelningar som placerar sig på listan tillhör - enligt juryn för listan - de mest framstående i sitt respektive land.

Mobil: 076- 149 50 05

Om The Legal 500 GC Powerlist

For over 30 years, The Legal 500 has been analysing the capabilities of law firms around the world. Since 2013, the company has expanded its analysis surrounding corporate counsel, reflected in The Legal 500 GC Powerlist series, which recognises the leading corporate counsel in a number of markets. The GC Powerlist is researched, written and published by a team of researchers that collects and considers the most relevant actions of in-house lawyers, conducting many interviews with the companies themselves, the law firms with which they work and other stakeholders across several months. The end result is a guide that showcases the most influential and outstanding in-house lawyers or in-house legal teams in a particular jurisdiction.

Ny strategirapport: ”Dance (While the music still goes on)”

16 september · 2021

Söderberg & Partners presenterar idag årets tredje strategirapport för 2021. Utöver en sammanfattning av aktuell marknadssyn och betyg för regioner, sektorer, räntor och alternativa tillgångar, innehåller rapporten även fokusdelar om Centralbankernas stundande tapering och om IPCC-rapportens tydliga budskap till finansbranschen.

Titeln ”Dance (While The Music Still Goes On)” anspelar på de fortsatt positiva förutsättningar för marknadsutvecklingen som lyfts fram i rapporten, trots den redan generellt goda avkastningen för aktiemarknaden under året.

Betygsförändringar

Övervikten mot aktiemarknaden bibehålls, men allokeringen blir mer defensiv. Bland de globala sektorerna höjs betyget för Hälsovård från gult till ljusgrönt, och betyget för Dagligvaror höjs från rött till orange. Samtidigt sänks betygen för både Sällanköpsvaror och Material från ljusgrönt till gult.

Du kan läsa hela strategirapporten här.

Söderberg & Partners blir delägare i Personalcyklar

15 september · 2021

Söderberg & Partners har blivit delägare i Personalcyklar, en av Sveriges ledande aktörer inom förmånscyklar för anställda. Affären ger Personalcyklar resurser att skala upp verksamheten snabbare och öppnar upp möjligheter för expansion utanför Sverige.

Ser stora synergier

Personalcyklar hjälper arbetsgivare att förse sina anställda med förmånscyklar på ett enkelt och tryggt sätt. Det är ekonomiskt fördelaktigt för såväl arbetsgivare som anställda och gynnsamt för både miljön och medarbetarnas hälsa.

Söderberg & Partners erbjuder – utöver rådgivning kring tjänstepension, försäkringar och privatekonomi – även en bred palett av tjänster och verktyg inom personalförmåner och personalhälsa. Båda bolagen ser därför stora potentiella synergier mellan verksamheterna och varandras erbjudanden.

- Vi är mycket glada att kunna välkomna Söderberg & Partners som delägare i Personalcyklar! Investeringen ett viktigt steg mot Personalcyklars mål att fler ska välja cykeln i stället för bilen, och vi är glada att få fortsätta arbeta mot detta mål tillsammans med ett bolag som själva satsar stort på tjänster och produkter som kan hjälpa företag och individer att hantera de klimat- och hälsoutmaningar vi står inför idag, säger Anders Borste, VD och medgrundare till Personalcyklar.

Söderberg & Partners ser en naturlig plats för Personalcyklars erbjudande i sin verksamhet

- Vi har satsat betydande resurser de senaste åren på att utveckla vårt erbjudande inom personalförmåner och personalhälsa, och vi ser en ser ökande efterfrågan från våra kunder för dessa tjänster. Personalcyklars erbjudande blir ett mycket bra komplement till våra övriga tjänster inom detta område och vi tror att det kommer vara av stort värde för många av Söderberg & Partners kunder, säger Gustaf Rentzhog, vd för Söderberg & Partners.

Söderberg & Partners rekryterar Jörgen Bengtsson

6 september · 2021

Söderberg & Partners har rekryterat Jörgen Bengtsson till att arbeta med pensionsrådgivning och kapitalförvaltning för bolaget.

Jörgen Bengtsson gick tidigt in som delägare i Max Matthiessens livförsäkringsverksamhet 1990 och var med och lade grunden för deras pensionsrådgivningsverksamhet och skapade deras pensionsplan. Sedan dess har han arbetat inom bolaget som rådgivare och teamledare, varit ansvarig för stora koncernkunder, samt suttit i bolagets styrelse. Nu blir han rådgivare och partner på Söderberg & Partners.

- Vi är väldigt glada och stolta att Jörgen Bengtsson ansluter sig till Söderberg & Partners! Han har mycket värdefulla erfarenheter från sin långa karriär inom branschen som verkligen kommer att gynna våra kunder och vår fortsatta expansion, säger Jacob Thulin, tillväxtansvarig för Söderberg & Partners pensionsrådgivning.

Jörgen Bengtsson ser flytten från Max Matthiessen till Söderberg & Partners som ett spännande nytt kapitel.

- Jag tycker att det ska bli oerhört stimulerande att få bli en del av Söderberg & Partners fortsatta expansion. De har en mycket stark plattform som jag genom min erfarenhet av att utveckla pensionskoncept hoppas kunna bidra till att vässa ytterligare och skapa fantastiska mervärden för kunderna, säger Jörgen Bengtsson.

Jörgen Bengtsson tillträder sin nya roll på Söderberg & Partners den 7 september 2021.

Jacob Thulin, Tillväxtansvarig för pensionsrådgivning, Söderberg & Partners

jacob.thulin@soderbergpartners.se