Söderberg & Partners och Saab utökar samarbetet och erbjuder rådgivning till alla anställda

23 juni 2015

Söderberg & Partners och säkerhets- och försvarsföretaget Saab AB har sedan 2006 ett samarbete när det gäller rådgivning och administration för pensioner. Samarbetet har vid ett par tillfällen tidigare fördjupats och nu tar företagen nästa steg. Med nya iRåd ska Saab:s alla anställda få möjlighet till rådgivning.

Det är de fastanställda på Saab med Avtalspension SAF-LO och anställda med traditionell ITP2 som omfattas och kommer erbjudas rådgivning, totalt ca 7 200 st. På detta sätt är inte möjligheten till pensionsrådgivning bara till för ett visst segment av anställda, utan betydligt mer omfattande.

– Söderberg & Partners har tagit fram ett helt nytt och revolutionerande rådgivningsverktyg – iRåd. Nu kan alla anställda på ett bolag på ett kostnadseffektivt sätt få rådgivning med hjälp av en helt unik webbaserad rådgivningstjänst, som tillsammans med en rådgivningsmodell skapar marknadens högsta verkningsgrad inom detta segment. Det är framtidens rådgivning, säger Gustaf Rentzhog, koncernchef på Söderberg & Partners.

– Det är viktigt för oss att vara en attraktiv arbetsgivare och då är rådgivning och pension en viktig del. På det här sättet värnar vi om att alla våra anställda får pensionsinformation, genomgång av det personliga försäkringsskyddet och ett hållbart pensionssparande, säger Tommy Sangré, Head of Compensation & Benefits på säkerhets- och försvarsföretaget Saab AB.

Tjänstepension är en viktig personalförmån, tjänsten iRåd lyfter förmånen ytterligare och gör pensionen mer jämställd både ur ett inkomst-och ett genusperspektiv.

Söderberg & Partners är på plats i Visby under Almedalsveckan. I Söderberg & Partners-huset är alla varmt välkomna att diskutera rådgivning och pension med rådgivarna på plats. Det kommer också finnas möjlighet att prova på grupprådgivningar i verktyget iRåd. På tisdagen arrangeras ett intressant seminarium om hållbarhet i svenskarnas sparprodukter. Läs mer i Almedalsprogrammet.

För mer information, kontakta:

Louise Hagsten, marknadschef, Söderberg & Partners
Louise.Hagsten@soderbergpartners.se
Mobil: 076- 149 50 17

Jan-Allan Fredriksson, Ansvarig rådgivare
Jan-Allan.fredriksson@soderbergpartners.se
Mobil: 073- 425 29 07

Snabba fakta om Söderberg & Partners

Söderberg & Partners grundades 2004 och är en av Sveriges ledande fristående rådgivare och förmedlare av försäkringar och finansiella produkter med Nordens största fristående analysavdelning. Företaget har en mängd olika verksamheter inom fyra affärsområden:

• Insurance Consulting

• Securities& Asset Management

• FinancialTechnology

• Payroll& Benefits

Kundlöfte och värderingar

Söderberg & Partners målsättning är att leverera de bästa lösningarna och de mest kompetenta råden genom att ständigt förnya och utveckla det traditionella arbetssättet i branschen. Vår företagsfilosofi bygger på tre viktiga hörnstenar: Öppenhet, Analys och Personlig rådgivning. Vi hittar det bästa på marknaden, anpassar valen åt varje kund och levererar lösningen till en för kunden minimal arbetsinsats. Vi vet att underbyggda råd gör skillnad.

Förutom en tydlig strategi och mål, är det entreprenöriella drivet i bolaget en viktig faktor. Det är vår orädda inställning och ansvaret mot kunden som skapat den kultur vi har idag. På Söderberg & Partners är vi Modiga, Ansvarsfulla, Hjälpsamma och Drivna.