Söderberg & Partners rekryterar Family Office-team från Danske Bank

23 okt. 2017
Söderberg & Partners har rekryterat fem personer som idag arbetar på Danske Banks Family Office i Sverige. Teamet består av tre rådgivare, en skattejurist, samt en kundkoordinator. De blir ett starkt tillskott till Söderberg & Partners erbjudande inom kapitalrådgivning för privatpersoner, som växt i ett stadigt tempo de senaste åren och attraherat många kunder och rådgivare.

-          Vi är oerhört glada att förstärka vår verksamhet och vårt erbjudande med ett så starkt, kunnigt, och komplett team som våra nya kollegor utgör. Att de väljer att bli en del av Söderberg & Partners ser vi som ett intyg på att vår verksamhet erbjuder rätt förutsättningar för både kunder och rådgivare att växa, säger Magnus Wikner, Chef för affärsområdet Special Clients på Söderberg & Partners.

Söderberg & Partners Special Clients-verksamhet startade för drygt fyra år sedan som en del av det övergripande affärsområdet Securities och erbjuder kapitalrådgivning för privatpersoner med större förmögenheter och komplexa ekonomiska behov. Intresset för detta erbjudande har varit stort sedan starten och tillströmningen av kunder och rådgivare har varit stadig.

-          Vårt Special Clients- erbjudande har sedan starten för fyra år sedan växt från tre rådgivare i Stockholm till mer än 30 rådgivare på 10 orter i Sverige. Totalt inom hela Söderberg & Partners  Securities-verksamhet har vi nu över 200 rådgivare och 125 miljarder SEK i förvaltat kapital. Vi har nått dit genom att vi attraherat några av landets främsta rådgivare som uppskattat och sett fördelarna för deras egen yrkesutövning - men framförallt fördelarna för deras kunder - i vårt öppna, personliga och analysdrivna erbjudande, säger Magnus Wikner

Teamet från Danske Bank ansluter sig till Söderberg & Partners i slutet av januari 2018 och kommer att sitta på Söderberg & Partners huvudkontor på Regeringsgatan 45 i Stockholm.

För mer information, kontakta Rasmus Löwenmo Buckhöj, Informationschef,
Rasmus.Lowenmo­Buckhoj@soderbergpartners.se