Söderberg & Partners rekryterar Family Office-team från Danske Bank

Söderberg & Partners rekryterar Family Office-team från Danske Bank

23 oktober · 2017

Söderberg & Partners har rekryterat fem personer som idag arbetar på Danske Banks Family Office i Sverige. Teamet består av tre rådgivare, en skattejurist, samt en kundkoordinator. De blir ett starkt tillskott till Söderberg & Partners erbjudande inom kapitalrådgivning för privatpersoner, som växt i ett stadigt tempo de senaste åren och attraherat många kunder och rådgivare.

-          Vi är oerhört glada att förstärka vår verksamhet och vårt erbjudande med ett så starkt, kunnigt, och komplett team som våra nya kollegor utgör. Att de väljer att bli en del av Söderberg & Partners ser vi som ett intyg på att vår verksamhet erbjuder rätt förutsättningar för både kunder och rådgivare att växa, säger Magnus Wikner, Chef för affärsområdet Special Clients på Söderberg & Partners.

Söderberg & Partners Special Clients-verksamhet startade för drygt fyra år sedan som en del av det övergripande affärsområdet Securities och erbjuder kapitalrådgivning för privatpersoner med större förmögenheter och komplexa ekonomiska behov. Intresset för detta erbjudande har varit stort sedan starten och tillströmningen av kunder och rådgivare har varit stadig.

-          Vårt Special Clients- erbjudande har sedan starten för fyra år sedan växt från tre rådgivare i Stockholm till mer än 30 rådgivare på 10 orter i Sverige. Totalt inom hela Söderberg & Partners  Securities-verksamhet har vi nu över 200 rådgivare och 125 miljarder SEK i förvaltat kapital. Vi har nått dit genom att vi attraherat några av landets främsta rådgivare som uppskattat och sett fördelarna för deras egen yrkesutövning - men framförallt fördelarna för deras kunder - i vårt öppna, personliga och analysdrivna erbjudande, säger Magnus Wikner

Teamet från Danske Bank ansluter sig till Söderberg & Partners i slutet av januari 2018 och kommer att sitta på Söderberg & Partners huvudkontor på Regeringsgatan 45 i Stockholm.

För mer information, kontakta Rasmus Löwenmo Buckhöj, Informationschef,
Rasmus.Lowenmo­Buckhoj@soderbergpartners.se
Mobil: 076- 149 50 05

Ny strategirapport: ”Dance (While the music still goes on)”

16 september · 2021

Söderberg & Partners presenterar idag årets tredje strategirapport för 2021. Utöver en sammanfattning av aktuell marknadssyn och betyg för regioner, sektorer, räntor och alternativa tillgångar, innehåller rapporten även fokusdelar om Centralbankernas stundande tapering och om IPCC-rapportens tydliga budskap till finansbranschen.

Titeln ”Dance (While The Music Still Goes On)” anspelar på de fortsatt positiva förutsättningar för marknadsutvecklingen som lyfts fram i rapporten, trots den redan generellt goda avkastningen för aktiemarknaden under året.

Betygsförändringar

Övervikten mot aktiemarknaden bibehålls, men allokeringen blir mer defensiv. Bland de globala sektorerna höjs betyget för Hälsovård från gult till ljusgrönt, och betyget för Dagligvaror höjs från rött till orange. Samtidigt sänks betygen för både Sällanköpsvaror och Material från ljusgrönt till gult.

Du kan läsa hela strategirapporten här.

Söderberg & Partners blir delägare i Personalcyklar

15 september · 2021

Söderberg & Partners har blivit delägare i Personalcyklar, en av Sveriges ledande aktörer inom förmånscyklar för anställda. Affären ger Personalcyklar resurser att skala upp verksamheten snabbare och öppnar upp möjligheter för expansion utanför Sverige.

Ser stora synergier

Personalcyklar hjälper arbetsgivare att förse sina anställda med förmånscyklar på ett enkelt och tryggt sätt. Det är ekonomiskt fördelaktigt för såväl arbetsgivare som anställda och gynnsamt för både miljön och medarbetarnas hälsa.

Söderberg & Partners erbjuder – utöver rådgivning kring tjänstepension, försäkringar och privatekonomi – även en bred palett av tjänster och verktyg inom personalförmåner och personalhälsa. Båda bolagen ser därför stora potentiella synergier mellan verksamheterna och varandras erbjudanden.

- Vi är mycket glada att kunna välkomna Söderberg & Partners som delägare i Personalcyklar! Investeringen ett viktigt steg mot Personalcyklars mål att fler ska välja cykeln i stället för bilen, och vi är glada att få fortsätta arbeta mot detta mål tillsammans med ett bolag som själva satsar stort på tjänster och produkter som kan hjälpa företag och individer att hantera de klimat- och hälsoutmaningar vi står inför idag, säger Anders Borste, VD och medgrundare till Personalcyklar.

Söderberg & Partners ser en naturlig plats för Personalcyklars erbjudande i sin verksamhet

- Vi har satsat betydande resurser de senaste åren på att utveckla vårt erbjudande inom personalförmåner och personalhälsa, och vi ser en ser ökande efterfrågan från våra kunder för dessa tjänster. Personalcyklars erbjudande blir ett mycket bra komplement till våra övriga tjänster inom detta område och vi tror att det kommer vara av stort värde för många av Söderberg & Partners kunder, säger Gustaf Rentzhog, vd för Söderberg & Partners.

Söderberg & Partners rekryterar Jörgen Bengtsson

6 september · 2021

Söderberg & Partners har rekryterat Jörgen Bengtsson till att arbeta med pensionsrådgivning och kapitalförvaltning för bolaget.

Jörgen Bengtsson gick tidigt in som delägare i Max Matthiessens livförsäkringsverksamhet 1990 och var med och lade grunden för deras pensionsrådgivningsverksamhet och skapade deras pensionsplan. Sedan dess har han arbetat inom bolaget som rådgivare och teamledare, varit ansvarig för stora koncernkunder, samt suttit i bolagets styrelse. Nu blir han rådgivare och partner på Söderberg & Partners.

- Vi är väldigt glada och stolta att Jörgen Bengtsson ansluter sig till Söderberg & Partners! Han har mycket värdefulla erfarenheter från sin långa karriär inom branschen som verkligen kommer att gynna våra kunder och vår fortsatta expansion, säger Jacob Thulin, tillväxtansvarig för Söderberg & Partners pensionsrådgivning.

Jörgen Bengtsson ser flytten från Max Matthiessen till Söderberg & Partners som ett spännande nytt kapitel.

- Jag tycker att det ska bli oerhört stimulerande att få bli en del av Söderberg & Partners fortsatta expansion. De har en mycket stark plattform som jag genom min erfarenhet av att utveckla pensionskoncept hoppas kunna bidra till att vässa ytterligare och skapa fantastiska mervärden för kunderna, säger Jörgen Bengtsson.

Jörgen Bengtsson tillträder sin nya roll på Söderberg & Partners den 7 september 2021.

Jacob Thulin, Tillväxtansvarig för pensionsrådgivning, Söderberg & Partners

jacob.thulin@soderbergpartners.se