Skip to main content Skip to main navigation

Söderberg & Partners startar nytt affärsområde

Söderberg & Partners startar nytt affärsområde

7 februari · 2017

Söderberg & Partners etablerar ett nytt bolag, S&P Compensation & Benefit Consulting AB, konsulttjänster inom området löner och förmåner. Till företaget är Magnus Gewert rekryterad som Vd, tidigare Gewert Advice verksamhet övergår därmed till S&P Compensation & Benefit Consulting AB.  Det nya bolaget skapar ett nytt affärsområde hos Söderberg & Partners.

I framtiden kommer det bli allt viktigare att se till att medarbetare förstår koppling mellan individuell arbetsprestation och ersättning. Det nystartade bolaget kommer att bistå arbetsgivare med konsultativa tjänster i att utforma och implementera morgondagens riktlinjer för lön, pensioner och förmåner. Bolagets affärsinriktning uppnås genom processinriktad konsultation, utveckling av systemstöd och utbildning av chefer med lönesättande ansvar. Med rekrytering av Magnus Gewert får bolaget från dag ett både kultur och kunskap som redan arbetar med processer som ligger i framkant.

–    Söderberg & Partners har visat sig vara i framkant tekniskt med bra systemstöd och tillgång till experter inom flera områden som behövs för att möta kundens behov. Jag ser detta som en spännande utmaning och är säker på att vi kommer skapa många nöjda kunder i det nystartade bolaget, säger Magnus Gewert, Vd S&P Compensation & Benefit Consulting AB.

Gewert Advice har fram till idag  bidragit till att utveckla arbetsgivares beställarkompetens inom pension. Nu tas ett nytt steg i samma riktning genom att inkludera kedjan lön, pension och förmåner.

–    Vi ser mycket fram emot att stärka vårt kunderbjudande i och med det nya bolaget. Jag är övertygad  om att kombinationen av Magnus erfarenhet, kompetens och tillgången till Söderberg & Partners verktyg och expertis kommer röna stora framgångar på marknaden säger Gustaf Rentzhog, Koncernchef PO Söderberg & Partner Holding AB.

Vid starten kommer bolaget ha två medarbetare. Målsättningen är att öka antalet anställda. HR-inriktad personal kommer att rekryteras.

 

För mer information
Magnus Gewert
Magnus.Gewert@spcompandben.se
073-3974104

Louise Hagsten
Louise.Hagsten@soderbergpartners.se
076-149 50 17

 

Snabba fakta om Söderberg & Partners

Söderberg & Partners grundades 2004 och är en av Sveriges ledande fristående rådgivare och förmedlare av försäkringar och finansiella produkter med en av Nordens största fristående analysavdelningar. Företaget har en mängd olika verksamheter inom fyra affärsområden:
Insurance Consulting
Securities & Asset Management
Financial Technology
Payroll & Benefits

Kundlöfte och värderingar

Söderberg & Partners målsättning är att leverera de bästa lösningarna och de mest kompetenta råden genom att ständigt förnya och utveckla det traditionella arbetssättet i branschen. Vår företagsfilosofi bygger på tre viktiga hörnstenar: Öppenhet, Analys och Personlig rådgivning. Vi hittar det bästa på marknaden, anpassar valen åt varje kund och levererar lösningen till en för kunden minimal arbetsinsats. Vi vet att underbyggda råd gör skillnad.

Förutom en tydlig strategi och mål, är det entreprenöriella drivet i bolaget en viktig faktor. Det är vår orädda inställning och ansvaret mot kunden som skapat den kultur vi har idag. På Söderberg & Partners är vi Modiga, Ansvarsfulla, Hjälpsamma och Drivna.

Pressmeddelande

Säkra Örebro har anslutit till Söderberg & Partners

13 augusti · 2020

Den 1 juli anslöt sig Säkras tidigare verksamheter i Örebro till Söderberg & Partners. På kontoret vid Stortorget i Örebro arbetar åtta personer inom såväl liv- som sakförsäkringsrådgivning.

- Vi är mycket glada att få hälsa vårt nya kontor i Örebro välkomna! Det är oerhört glädjande att en så framgångsrik och lokalt stark verksamhet vill bli en del av Söderberg & Partners, och vi ser fram emot att fortsätta utvecklas i regionen tillsammans med våra nya och befintliga medarbetare, säger Gustaf Rentzhog, vd Söderberg & Partners.

Magnus Öunapuu arbetar som sakförsäkringsrådgivare på det nyanslutna kontoret.

- Nu växlar vi upp och alla på kontoret är mycket entusiastiska inför vår nya framtid! Vi har alltid en vilja och strävan att bli bättre på det vi gör – leverera kundupplevd trygghet. Anslutningen till Söderberg & Partners utgör ett naturligt steg i vår utveckling och är samtidigt ett viktigt vitaminpiller i den ständigt tilltagande administrativa vardagen. Bra systemstöd och noggrann compliancestruktur är och kommer vara avgörande för hur du lyckas som förmedlare. Söderberg & Partners sofistikerade användarverktyg och starka back-office möjliggör att vi kan supportera våra kunder på ett ännu mer professionellt och korrekt sätt. Systemens effektivitet frigör också tid som vi kommer nyttja till att utveckla samarbetet med befintliga kunder samt attrahera nya, säger Magnus Öunapuu.

Den anslutna verksamhetens kontor ligger på Stortorget 4 i Örebro.

För mer information, kontakta:

Rasmus Löwenmo Buckhöj, Informationschef, Söderberg & Partners
Maila Rasmus
Tel: 076- 149 50 05

Pressmeddelande

Säkra Västerås ansluter till Söderberg & Partners

25 juni · 2020

Under våren har Säkragruppens kontor i Västerås anslutit sig till Söderberg & Partners. På kontoret arbetar sex rådgivare inom såväl liv- som sakförsäkringsrådgivning, och efter sommaren får de sällskap av ytterligare fyra rådgivare som nyligen rekryterats.

- Vi är väldigt glada att Säkra i Västerås valt att bli en del av Söderberg & Partners. För att vara framgångsrik i framtidens förmedlarmarknad är storlek av betydelse. Vi ser allt tydligare tecken på att det inte räcker med att bara vara stor lokalt, eller ens nationellt. Det handlar allt mer om att ha resurser till att göra betydande investeringar i IT, processer och analys för att kunna möta kundernas högt ställda krav. Söderberg & Partners har förutsättningarna till att göra det eftersom vi är Nordens största förmedlare, säger Gustaf Rentzhog, vd Söderberg & Partners.

Medarbetarna på det tidigare Säkra-kontoret ser flera fördelar med att ansluta till Söderberg & Partners.

- Vårt kontor drivs av att ständigt växa och utveckla och förbättra vår verksamhet. Det är så vi säkerställer att vi hela tiden kan ge våra kunder det där lilla extra. Söderberg & Partners är därför helt rätt organisation för oss då vi delar syn på hur viktigt det är att alltid möta och överträffa kundernas förväntningar, säger Mattias Carlsson och Robert Strand, rådgivare och ansvariga för det nyanslutna Västeråskontoret.

Den anslutna verksamhetens kontor ligger på Stora Torget 2 i Västerås.

 

För mer information, kontakta:

Rasmus Löwenmo Buckhöj, Informationschef, Söderberg & Partners
Maila Rasmus
Tel: 076- 149 50 05

Pressmeddelande

Söderberg & Partners förvärvar Conexio AB

22 juni · 2020

Stärker sitt erbjudande kring egendomsrisker inom industrisektorn

Söderberg & Partners har förvärvat sakförsäkringsrådgivaren Conexio AB. Bolaget har kontor i Stockholm och Växjö och är specialiserade på komplexa egendomsrisker inom industrisektorn.

- Conexio har under lång tid imponerat på oss med sin innovativa produktutveckling och starka rådgivningskompetens. Deras nisch inom komplexa egendomsrisker kompletterar dessutom vårt industrierbjudande mycket bra, och vi är väldigt glada att de nu väljer att bli en del av Söderberg & Partners, säger Olof Barrling, tillväxt-och affärsutvecklingschef för Söderberg & Partners sakförsäkringsverksamhet.  

Conexio ser mycket positivt på att bli en del av Söderberg & Partners organisation och varumärke.

- Först och främst är jag mycket glad och stolt över det intresse Söderberg & Partners visat. Vi har en stark samsyn på framtidens försäkringsförmedlarmarknad och de möjligheter som ligger framför oss vilket gör mig övertygad om vi tillsammans kommer skapa helt nya mervärden att leverera till industrisektorn i Sverige, Norden och Europa, säger Andreas Albihn, vd för Conexio AB.

 

För mer information, kontakta:

Rasmus Löwenmo Buckhöj, Informationschef, Söderberg & Partners
Maila Rasmus
Mobil: 076- 149 50 05

Kontakta oss