Söderberg & Partners växer i Örebro -Värvar Private Banking-duo från Nordea

24 aug. 2017
Söderberg & Partners utökar sin verksamhet i Örebro och rekryterar två tungviktare från Nordea Private Banking. I och med denna värvning stärker Söderberg & Partners ytterligare sin position inom kapital & förmögenhetsrådgivning i regionen.

Tungviktare från Nordea

Personerna som värvas till Söderberg & Partners, Fredrik Klerne och Ali Majlessi, ansvarade tidigare för Nordeas Private Banking-verksamhet i regionen.

Fredrik Klerne har jobbat 10 år på Nordea Private Banking som Senior Private Banker, med ansvar för Nordeas viktigaste kunder i Närke, men också kunder i Stockholm, Dalarna och Västmanland. Han kommer att fungera som teamledare i Örebro för den del av Söderberg & Partners kapital & förmögenhetsrådgivning som kallas Special Clients.

Ali Majlessi har arbetat med placeringar i över 10 år. Han började på Nordea som aktiemäklare 2011 och gick över till att arbeta med Private Banking 2015.

-          Vi är väldigt glada att vi förstärker vår verksamhet med två av regionen bästa namn inom vår bransch. De kompletterar vårt redan väldigt breda utbud av lokalt förmedlade tjänster på ett väldigt bra sätt, och vi ser stor potential för oss att växa ytterligare inom kapital & förmögenhetsrådgivning i regionen, säger Magnus Wikner, Chef för Special Clients på Söderberg & Partners.

Fredrik Klerne och Ali Majlessi börjar på Söderberg & Partners den 15 september och kommer att arbeta på Söderberg & Partners kontor på Oskarsparken 1 i centrala Örebro.

Rasmus Löwenmo Buckhöj, Informationschef, Söderberg & Partners
rasmus.lowenmobuckhoj@soderbergpartners.se
Mobil: 076- 149 50 05

Snabba fakta om Söderberg & Partners

Söderberg & Partners grundades 2004 och är en av Sveriges ledande fristående rådgivare och förmedlare av försäkringar och finansiella produkter med en av Nordens största fristående analysavdelningar. Företaget har en mängd olika verksamheter inom fyra affärsområden:
Insurance Consulting
Securities & Asset Management
Financial Technology
Payroll & Benefits

Kundlöfte och värderingar

Söderberg & Partners målsättning är att leverera de bästa lösningarna och de mest kompetenta råden genom att ständigt förnya och utveckla det traditionella arbetssättet i branschen. Vår företagsfilosofi bygger på tre viktiga hörnstenar: Öppenhet, Analys och Personlig rådgivning. Vi hittar det bästa på marknaden, anpassar valen åt varje kund och levererar lösningen till en för kunden minimal arbetsinsats. Vi vet att underbyggda råd gör skillnad.

Förutom en tydlig strategi och mål, är det entreprenöriella drivet i bolaget en viktig faktor. Det är vår orädda inställning och ansvaret mot kunden som skapat den kultur vi har idag. På Söderberg & Partners är vi Modiga, Ansvarsfulla, Hjälpsamma och Drivna.