
Ny rapport från SKI: Kunder till Söderberg & Partners Wealth Management är nöjdast i branschen
SKI genomförde förra året en pilotstudie över de svenska Private Banking-aktörerna och i år genomfördes undersökningen för första gången i full skala. Med ett kundnöjdhetbetyg på 78,3 toppar Söderberg & Partners Wealth Management listan där branschen som helhet har ett kundnöjdhetsbetyg på 72,0.
- Att toppa undersökningen med bred marginal är ett mycket fint betyg till våra rådgivare som dagligen gör sitt yttersta för att överträffa kundernas förväntningar. I jämförelse med flera andra väletablerade aktörer är vi en relativt ny Private Banking-aktör och att vi trots det har så nöjda kunder inom vår förmögenhetsrådgivning är ett bra kvitto på att vi gjort mycket rätt hittills. Vi är på inga sätt klara utan utvecklar vårt erbjudande löpande för att fortsätta skapa mervärde för våra kunder, säger Louise Beigler, vd på Söderberg & Partners Wealth Management.
Enligt undersökningen är mjuka värden styrande för kundnöjdheten. Kunder som upplever en proaktiv kontakt med sin rådgivare är betydligt mer nöjda än de som enbart har reaktiva kontakter.
- Personlig rådgivning är en oerhört viktig del i vårt erbjudande och vi är tillgängliga för kunderna på det sättet de föredrar. Att vi både upplevs proaktiva och att vår rådgivning bedöms som den högst värdeskapande är givetvis väldigt positivt, säger Louise Beigler.
2025 toppar Söderberg & Partners Wealth Management för fjärde året i rad även den årliga undersökningen från Kantar Sifo Prospera om kundnöjdhet bland svenska Private Banking-aktörer.
Studien från SKI genomfördes under november till december 2025 och bygger på 1027 intervjuer med Private Banking-kunder som har en disponibel förmögenhet på minst 5 miljoner kronor.
Vid frågor, kontakta:




