Söderberg & Partners har Sveriges nöjdaste företagskunder – för fjortonde året i rad

3 nov. 2025
Den årliga undersökningen från Svenskt Kvalitetsindex (SKI) visar att kundnöjdheten i försäkringsbranschen fortsätter att vara stabil, och att Söderberg & Partners är den försäkringsförmedlare som har Sveriges nöjdaste företagskunder – för fjortonde årets i rad.

Idag presenterade SKI resultatet från den årliga undersökningen där försäkringsbranschen utvärderas. Undersökningen visar att förmedlarbranschen påvisar stabila betyg jämfört med föregående år, och att kundföretagen till och med har blivit ännu mer nöjda. Söderberg & Partners är återigen den förmedlare som toppar listan över de mest nöjda företagskunderna.

– Att vi har de nöjdaste företagskunderna fjorton år i rad ser jag som ett tydligt kvitto på att medarbetarna på våra kundföretag uppskattar de tjänster och det värde vi levererar. Utmärkelsen är också ett bevis på våra medarbetares engagemang och deras drivkraft att ständigt överträffa kundernas förväntningar. Det gör mig otroligt stolt. Att kundnöjdheten inom förmedlarbranschen i stort dessutom har ökat något, i dagens oroliga marknadsklimat, visar på branschens relevans på marknaden, säger Anders Evenås, vd för Söderberg & Partners Insurance Consulting.

Försäkringsbranschen står stark när andra branscher backar

SKI har mätt kundupplevelser inom försäkringsbranschen sedan 1989. Årets resultat speglar en bransch som utmärker sig genom stabilitet och förmåga att möta kundernas behov. Detta genom att kombinera relevanta produktegenskaper med en välavvägd balans mellan relation, service och självbetjäning.          

– Kundnöjdheten inom försäkring påverkas mindre av oro och förändring i omvärlden. Det handlar ofta om en grundläggande förväntan på trygghet och stabilitet snarare än starka känslor av engagemang. Det förklarar varför branschen står sig väl även när andra backar, säger Johan Parmler, vd på SKI.

Det är Söderberg & Partners Insurance Consulting AB, som är en del av Söderberg & Partners-koncernen, som medverkat i Svenskt Kvalitetsindex årliga undersökning. 

Vid frågor, kontakta: