(DK) Söderberg & Partners investerer i TimeInvest Fondsmæglerselskab A/S

29 mars 2023
Söderberg & Partners vil fremover støtte TimeInvest i deres fremtidige arbejde med fokus på ekspansion og udvikling af deres forretningskoncept.

Söderberg & Partners offentliggør i dag, at de erhverver 40 procent af TimeInvest Fondsmæglerselskab A/S fra rådgivningskoncernen TimeGruppen. Stifter og Adm. Direktør af TimeInvest, Christian Høgsted Høm, vil fortsat kontrollere majoriteten af selskabet gennem sin egen og sin families ejerandel.

-          TimeInvest er en meget interessant virksomhed i spændende udvikling, som vi har iagttaget igennem en længere periode. Forretningsmæssigt og kulturelt har TimeInvest og Söderberg & Partners mange ligheder, og vi er derfor meget glade for at få muligheden for at investere i dem og hjælpe dem med at vækste og udvikle både deres virksomhed og netværk yderligere, siger Gustaf Rentzhog, CEO, Söderberg & Partners.

Formålet med Söderberg & Partners investering i TimeInvest er at støtte udviklingen af virksomheden samt deres netværk af tilknyttede agenter, som Söderberg & Partners har stor erfaring med.

Christian Høgsted Høm glæder sig over de muligheder, som TimeInvests nye partnere kan bidrage med:

-          I TimeInvest er vi særdeles glade og stolte over, at vi i forbindelse med et delvist generationsskifte i TimeGruppen får en af Nordens førende aktører inden for Wealth Management med som investor. Vi betragter det som en stor anerkendelse og bekræftelse af, at vores forretningskoncept og værdisæt er det rigtige. Med relationen til Söderberg & Partners vil vi kunne løfte vores investerings- og formueløsninger til endnu højere niveauer til gavn for vores kunder og samarbejdspartnere. Vi vil forbedre vores konkurrenceposition yderligere og fortsætte vores vækstrejse, siger Christian Høgsted Høm, adm. direktør, TimeInvest.

TimeInvest vil fortsat operere under eget brand og med samme daglige ledelse som hidtil, adskilt fra Söderberg & Partners øvrige virksomheder og selskaber i Danmark. Den endelige handel er betinget af Finanstilsynets godkendelse.

Kort fakta om TimeInvest Fondsmæglerselskab A/S:

TimeInvest Fondsmæglerselskab A/S blev stiftet i 2010 og er godkendt af Finanstilsynet.  Vi udøver personlig og holistisk investeringsrådgivning, porteføljepleje og formueplanlægning for private personer, selskaber, institutioner og fonde. Vi er 18 ansatte og har over 6 mia. kroner under forvaltning. Vi er også en del af TimeGruppen, der med sine øvrige partnerselskaber og 130 ansatte rådgiver inden for revision & skat, forsikring & pension, jura og GDPR.

Vid frågor, kontakta:

Rasmus Löwenmo Buckhöj