Utläggshantering
Söderberg & Partners Payroll erbjuder en enkel och intuitiv hantering av utlägg och ersättning.
Enklare hantering av utlägg
Med tydlig information, användarvänligt och lättförståeligt tillvägagångssätt blir det enkelt för medarbetare att månadsvis hantera och redovisa sina utlägg, milersättning, traktamenten och kvitton som hör därtill. Funktionen är anpassad för att ge bästa användarupplevelse i såväl mobiltelefon som desktop.
Milersättning och traktamente
Med vår tjänst kan medarbetare enkelt dokumentera sin milersättning, sitt traktamente och sina utlägg. Med vår utläggshantering kan man enkelt och smidigt registrera sina utlägg och följa status till utbetalning. Är man på resande fot kan man enkelt fota och ladda upp kvitton direkt i appen, vilket kommer att underlätta ert resande. Tack vare en direktkoppling till Skatteverket så behöver man inte hålla reda på eventuella regler som gäller, det gör systemet åt er. Enkelt och smidigt med direktkoppling till underlag för löneutbetalning.
Vi vet att moms och förmånsbeskattning kan vara komplicerat, speciellt för medarbetare som inte har detta som arbetsuppgift. Därför hjälper vårt verktyg till att beräkna detta utifrån kvittotyp oavsett om det handlar om representation, gåvor, hyrbil, kost eller något annat – så att det blir enkelt och tidseffektivt för dig som användare.
Vår utläggshantering är integrerat med flera av marknadens största kreditkortsbolag vilket gör att registreringen kan göras ännu snabbare då alla köp finns tillgängliga i utläggsmodulen. I samarbete med Eurocard finns även möjligheten att få med elektroniska kvitton direkt från handlaren.
Exempel på viktiga funktioner som ingår:
-
Attestfunktion i flera steg
-
Bifoga kvitto som foto/fil
-
Bokföring av kostnader utifrån utläggstyp
-
Projektredovisning
-
Kreditkortskoppling med elektroniska kvitton
-
Automatisk beräkning av representation, hyrbil, förmåner etc.
-
Stöd för olika valutor vid utlandsresor