PlusFöretag större än någonsin

29 nov. 2016
Söderberg & Partners koncept inom företagsförsäkring – PlusFöretag – lanserades under 2012 och har förändrat svensk försäkringsmarknad i grunden. Nu tar PlusFöretag ytterligare ett steg när antalet valbara försäkringsbolag ökar och samlar majoriteten av marknaden i samma upphandling.

PlusFöretag har utvecklats enormt sedan lösningen lanserades 2012. Idag fungerar den som en marknadsplats där kunder samlas för att få bättre villkor till marknadens mest förmånliga premier. Målgruppen är kunder i segmentet små till medelstora företag. Kunderna får unika och behovsanpassade offerter, trots att de upphandlar sina försäkringar på en gemensam plattform.

1000-tals företag har redan valt PlusFöretag, som nu breddas genom att antalet valbara försäkrings¬bolag går från tre till fem stycken. Marknadsplatsen innehåller därmed majoriteten av de försäkringsbolag som vänder sig till PlusFöretags målgrupp. PlusFöretag erbjuder också försäkring från nya försäkringsgivare som vanligtvis inte arbetar med målgruppen utan förmedlare.

– Genom att utöka antalet försäkringsgivare i PlusFöretag så samlar vi ännu större del av företagsförsäkringsmarknaden i PlusFöretag och fler kunder kan ta del av erbjudandet. Med expanderingen av PlusFöretag fortsätter vi utveckla marknaden till förmån för våra kunder. Det känns väldigt bra, säger William Ehrner, produktchef på Söderberg & Partners.

De deltagande försäkringsbolagen är nu:

• Trygg-Hansa
Svedea
• Gjensidige
• Moderna försäkringar (ny)
• Dina försäkringar (ny)

Med PlusFöretag kan alla Söderberg & Partners kunder ta del av offerter i ett snyggt och tydligt dokument som gör det enkelt för kunden att få en överblick över sina valmöjligheter.

– Detta är en stor utveckling för PlusFöretag, men för våra kunder är detta något ännu större. Vi kan nu samla majoriteten av marknadens erbjudande, i en och samma offertjämförelse, och ge våra kunder ännu bättre rådgivning, säger Tomas Ohlin, Affärsområdesansvarig på Söderberg & Partners

Trafikljussystemet används för att betygsätta de olika offerterna. Med det som underlag blir det lättare att fatta rätt beslut och basera det på välanalyserade råd.

Vill du höra mer? Kontakta din rådgivare idag!

Kontakta oss!

Vill du ha hjälp att se över företagets försäkringsbehov? Fyll i formuläret så blir du kontaktad.