Skip to main content Skip to main navigation

Söderberg & Partners är bäst på service och det personliga mötet

Söderberg & Partners är bäst på service och det personliga mötet

18 april · 2019

I Kantar Sifo Prosperas branschundersökning rankas Söderberg & Partners som bäst på service och det personliga mötet av Sveriges Private Banking-aktörer.

I en värld som förändras och blir allt mer digital så tror Söderberg & Partners fortfarande på den personliga rådgivningen när det kommer till en människas finansiella situation.

- Att förvalta någons pengar är ett stort förtroende. Förvaltning är inte bara siffror utan det handlar mycket om den mänskliga aspekten och att skapa förtroende. Det behövs en människa för att förstå en annan människa, säger Magnus Wikner, affärsområdesansvarig för Special Clients.

Det personliga mötet är A och O för Söderberg & Partners, och rådgivarens roll är central i leveransen till kund. Bolaget ser det därför som en självklarhet att investera i rådgivarens vardag med utvecklad teknologi och smarta verktyg. Söderberg & Partners tror på att det betalar sig att satsa på rådgivaren. 

Vi tror på det personliga mötet

Ett av Söderberg & Partners kundlöften är personlig hänsyn där man ser varje kund utifrån kundens specifika behov. Utöver detta så tror Söderberg & Partners också på den lokala närvaron, att finnas tillgängliga ute i landet. Mer specifikt så har bolaget 89 kontor i landet, vilket uppskattas av kunderna.

- Vi tror på lokal närvaro. Bor du på en mindre ort vill du fortfarande ha din rådgivare nära och inte någon som sitter i exempelvis Stockholm eller Göteborg. Vi finns på 42 svenska orter, från Luleå i norr till Malmö i söder, vilket betyder mycket för kunderna, berättar Magnus Wikner.

 


Söderberg & Partners klättrar mest i branschen

Det är fjärde året som Söderberg & Partners är med på topplistan i Prosperas undersökning som baseras på intervjuer med 500 personer och företagschefer med finansiella tillgångar på minst fem miljoner kronor.

Förutom att Söderberg & Partners rankats etta i kategorierna service, det personliga mötet, etik, familjerätt och rådgivning kring successioner, så har det sammanlagda betyget gjort att bolaget klättrat mest av alla Private Banking-aktörer i Sverige. Söderberg & Partners har gått från plats sex till plats två på ett år, vilket säger lite om företagets kapacitet.

- Rådgivarna och ledningen är väldigt adaptiva och snabba till beslut. Vi har en entreprenöriell kultur där det går snabbt från ord till handling, vilket blir tydligt i undersökningen. Nästa år siktar vi på förstaplatsen, avslutar Magnus Wikner.

 

Söderberg & Partners har rankts som nr 1 i Kantar Sifo Prosperas undersökning gällande:

  • Service
  • Personliga mötet
  • Etik
  • Familjerätt
  • Rådgivning kring successioner

Söderberg & Partners har dessutom:

  • Klättrat mest av Sveriges Private Banking-aktörer
Kontakta oss