Nominering och anmälan öppen för Summer Camp!

9 jan. 2015
Louise Hagsten
Varumärkeschef

För andra året i rad anordnar vi vårt Summer Camp. Nu är nomineringen och anmälan öppen för alla studiemotiverade ungdomar mellan 14-16 år. Du som lärare, rektor eller annan personal på skolan kan nominera duktiga elever som du tycker ska få en extra chans. Som elev kan du också ansöka direkt, men skynda er, antalet platser är begränsande till 100 stycken.

Varför gör vi ett Summer Camp? Svaret är enkelt, det är en investering i framtiden. Många företag jobbar med välgörenhet på olika sätt, många skänker pengar till olika projekt. Vi ville göra ännu mer, vi ville på något sätt se vad vårt personliga engagemang kunde skapa på andra områden än det finansiella. Samtidigt som dessa tankar föddes så träffade vi en hel del ungdomar via Barn till Ensamma Mammor i Fryshusets regi. Vi fick höra berättelser från ungdomar som inte får samma chans, att många av dem saknade möjligheten att plugga extra om man ville, och många hade ingenting vettigt eller roligt att göra på skolloven. Det tillsammans med att förutsättningarna för att få ett bra skolresultat skiljer sig beroende på vart man bor och hur mkt pengar ens föräldrar har väckte vår tanke. Alla ungdomar som vill plugga lite extra, lära sig nya saker, träffa nya kompisar och få glada sommarminnen ska få chansen till det. Rätten till bra utbildning och roliga minnen ska inte vara olika beroende på vart du bor, vart du kommer ifrån eller vilka dina föräldrar är. Därför startade vi Summer Camp. Det är viljan och ambitionen som styr om du blir antagen till Summer Camp.

Att kunna ge 100 ungdomar chansen  att åka på Summer camp för ett stipendium på 10 000 kr var, är något vi är otroligt glada och stolta över. Inte minst med tanke på hur lyckat och roligt det var förra året!

Så, en uppmaning till dig som är lärare, gå in och nominera dina duktiga elever. Och ungdomar- skynda er in med anmälan!

Hoppas vi ses i sommar!

Bästa hälsningar,