Spara tid med digitala lösningar för er tjänstepension

22 okt. 2019
Trenden för digitalisering och automatisering av flödet för tjänstepension växer. Söderberg & Partners erbjuder flera olika lösningar för enklare tjänstepensionshantering

Säker administration

Sedan GDPR slog till med full kraft under 2018, har intresset och behovet för säker administration växt. GDPR har lett till högre krav och större företag jobbar för att kvalitetssäkra och automatisera sina processer för tjänstepension. Söderberg & Partners bemöter detta genom att erbjuda flexibla lösningar för att kunna göra integrationer direkt mellan företagets lönesystem och Söderberg & Partners system.

Mindre företag där digitala integrationer inte är möjligt i samma utsträckningar, blir allt noggrannare med att använda digitala e-tjänster istället för pappershandlingar och e-post för att kunna rapportera personaluppgifter på ett säkert sätt. Oavsett vilken lösning som passar er bäst är trenden tydlig gällande ett ökande behov av digitalisering och automatisering av flödet för tjänstepension.

Kostnadsuppföljning på individnivå

Efter lön är pensionskostnaden hos många företag en av de största kostnaderna. Eftersom det är en så pass stor post är den viktig att ha koll på även på individnivå, på samma sätt som lön. För att göra det på ett effektivt sätt så har Söderberg & Partners tagit fram lösningar där vi möjliggör kostnadsuppföljning på individnivå på ett effektivt sätt.

Bokföringstjänst tillgänglig för mindre företag

Söderberg & Partners uppskattade bokföringstjänst, som tidigare endast varit tillgänglig för stora företag, finns numera även är tillgänglig för mindre företag. För att möta våra kunders behov av välfungerande processer, från rapportering till bokföring av tjänstepension, så har vi tagit fram denna digitala tjänst som är tillgänglig i våra nyare pensionsplaner. Har man en gammal plan är det möjligt att ta del av tjänsten om man tecknar ett nytt avtal för vår senaste pensionsplan.

Är du befintlig kund och vill förbättra din process, kontakta din rådgivare. Är du inte kund? Fyll i formuläret nedan så återkommer vi till er.

Vill du veta mer om hur vi kan hjälpa dig? Fyll i formuläret så kontaktar vi dig.

Valfritt