Söderberg & Partners nyhetsbrev

April 2018

I det här brevet dyker vi bland annat ner i det orangea kuvertet och ger tips på hur du som pensionssparare kan påverka hållbarheten i dina premiepensionsval. Du får läsa om hur du som företagsförsäkringskund kan nyttja kraften i gemensamma upphandlingar hos försäkringsbolagen och vi resonerar kring hur försäkringsbranschen måste förändras när tekniken utvecklas. Utöver detta hittar du information om hur vi behandlar dina personuppgifter för att du ska känna dig trygg med vår hantering.

Januari 2018

Livslängden ökar och pensionsåldern höjs, hur ska pengarna räcka och hur ska kompetensplaneringen gå till för att alla ska komma till sin rätt? Våra experter reder ut vad som är viktigt att tänka på. Vi berättar även om en nyhet inom Söderberg & Partners, vår investering i ett verktyg för bättre medarbetarsamtal, digitalt och GDPR-säkrat. Du kan också läsa om de nya finanslagarna och vikten av att ha en VD- och styrelseförsäkring. Mycket nöje!

November 2017

Är du nyfiken på hur svenska pensionsbolag använder sitt inflytande i valberedningar för att främja hållbarhetsfrågor? I detta nummer av Söderberg & Partners nyhetsbrev kan du fördjupa dig i just den frågan genom att läsa vår senaste rapport om hållbara pensionsbolag. Du får också lära dig allt du behöver veta om Flexpension, och vad du ska tänka på om du vill hantera risken på ditt sparande. Trevlig läsning!